Bättre sent än aldrig

Nu är matchen spelad, analysen läst och äntligen dags för mig att dra fram motorsågen.

Enligt min käre vän, Petter Andersson, kom Ersboda med ett betydligt bättre lag denna gång än vad de gjorde förra matchen. Det blev lite som jag förväntade mig, matchen skulle gå till Ersboda och ett oslipat Västerbotten måste tänka om och inse att de är tvungen att börja jobba som ett lag. Det är förstås svårt för mig att sitta och skriva vad Västerbotten ska jobba på när jag inte ens var närvarande på matchen, men ska jag utgå från mina egna meriter så vet jag att matcherna innan är utan betydelse, kan laget börja spela som ett lag och släppa tanken att de ska visa tränarna hur bra de är, då kan man gå väldigt långt i turneringen. Då är det säkert någon förälder som sitter och läser detta och tänker "Men vad säger pojken? Min son och hela Västerbotten spelade ju helt okej tycker jag." För det första räcker inte "helt okej" i ett SM-slutspel och för det andra kan inte ett distriktslag spela helt okej och förlora med 7-3 mot ett mittenlag i divison 1. Nu gäller det för Västerbotten att börja kravla sig upp ur träsket, för efter regn kommer solsken, inte sant?

Det fanns även några spelare som utmärkte sig lite extra under matchen.  
Petters bedömning 1-5: 
Pontus Ericsson - 4
Martin Bjuggstam - 4
Kristoffer Dingstad - 4
Och sist men verkligen inte minst, Albin Andersson - 5


MVH
Adam Andersson


Kommentarer
Postat av: Anonym

7-3

2010-12-20 @ 21:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0