Gårdagen

Igår bestod min dag enbart utav innebandy(som alla andra dagar i min vardag). Första matchen spelades mellan allsvenska Sandåkern och Hässelby. Med kniven mot strupen för Sandåkern kunde de, med en hjälpande hand, vinna mot Stockholmsgänget. Sandåkern utnyttjade nämligen sitt samarbete med IBK Dalen som skickade ner fyra spelare, något som i slutändan blev matchavgörande. Dalenspelarna stod för viktiga 3-3, 5-4 och 6-4 målet.

Matchen efter var ett toppmöte i division 1 mellan Thorengruppen - Hudik/björkberg. Nu i efterhand känns begreppet "toppmöte" ganska ironiskt. Thorengruppen vann komfortabelt med 10-2, där de hade en ledning med 10-0 efter två spelade perioder. Nu var Fredrik "Fluddan" Lundberg groteskt bra i mål, men Thorengruppen är i ärlighetens namn alldeles för överlägsna för division 1. Efter 10 spelade matcher ligger Thorengruppen på 30 poäng, med ett försprång på 12 poäng från tvåan Jemtland.

Som den distriktslagbloggaren jag är, höll jag ett extra öga på spelarna i Hudik/björkberg som är aktuella för Hälsinglands distriktslag. Som många vet spelar poängmaskinen Jakob Jonsson för Hudik/björkberg, en spelare som jag verkligen hade höga förväntningar på inför drabbningen. Jakob stod förvisso för två assister i matchen och var väl relativt tongivande i laget, men tyvärr kunde han inte leva upp till förväntningarna. Dock en annan spelare i Hudik/björkberg som jag inte hade en blekaste aning om var ynglingen Viktor Jansson, som spelade med stort självförtroende och imponerade på mig. Killen är född 1994 och jag är övertygad om att han kommer vara en viktig kugge för Hälsingland i SM-slutspelet.


MVH
Adam Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0