Kära läsare

Hej kära läsare!

Jag måste än en gång be om ursäkt över min frånvaro den senaste tiden. Kort sagt, det har varit väldigt mycket att stå i. Nu under jullovet kommer det inte matas in inlägg varje dag, men ska åtminstone uppdatera er trogna läsare några gånger i veckan.

När julen är kommen och många innebandyspelare tar ett välförtjänt uppehåll, passar jag från bloggen på att söka upp lite intervjuer på högaktuella spelare. Här kommer en intervju med en spelare som kom med i allstar-team i pojkar 15 och var en ledande figur för sitt Göteborg.


Isak Julkunen 


Tjenare Isak, hur är läget nu när jullovet har kommit?

Tjenare Adam. Jo tack, det är bra såhär långt in på jullovet.

 

Du var med i både pojkar 15 och HJ17 SM förra säsongen, vad är skillnaden på dessa två?

Skillnaderna mellan de två distriktslags-SM är motståndet, du får tuffare motstånd och större konkurrens att komma med i hj17 laget, just för att tränarna har fler spelare att välja mellan.

 

Hur ser du på dina chanser att ta en plats i Göteborgs lag?

Med tanke på mina framgångar förra säsongen så tror jag faktiskt att jag har stor chans att komma med till det kommande SM-slutspelet.

 

Du kom med i allstar-team förra SM-slutspelet i pojkar 15, är det något du siktar på även i år med HJ17?
Det är klart man alltid siktar på det, det är alltid roligt med en liten extra utmärkelse, men det är hård konkurrens om det. Det Kommer att vara riktigt bra spelare med i årets hj17 sm.

 

Med tanke på att du går på riget, så antar jag att det är många kompisar från RIG som kommer vara dina motståndare under SM-slutspelet, är det någon speciell du gärna vill möta i en eventuell final?
Jag tror att jag skulle vilja möta Oscar Sander, Sebastian Degeryd och Adam Hedin ifrån Värmland. Hade varit kul!

 

Nu har du bott snart ett år i Umeå och lärt känna många innebandyspelare, vad tror du om Västerbottens chanser i SM?
Jag tror absolut att de kan ta sig vidare från ett gruppspel, men däremot är jag osäker på om det kommer gå lika bra som det gick i förra slutspelet när Västerbotten vann. Jag tror åtminstone på Västerbotten till slutspel!

 

Slutligen, vilka möts i finalen och vilka står som vinnare?

Värmland – Göteborg! Jag tror att Värmland är bra i år och går till finalen, och självklart är vi Göteborg också där. Kan inget annat än att säga att det är vi, Göteborg, som går vinnande ur drabbningen.




MVH
Adam Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0