Spelare 11 - 12

Det blir bara svårare och svårare att ta ut spelare till länslaget, men efter vad jag sett på de senaste träffarna finns det två spelare som SKA med till SM.


Martin Bjuggstam, Hörnefors IF 
Speedkulan som jag intervjuade i ett tidigare inlägg har imponerat på mig och ska, enligt mig, ha en plats i Västerbottens länslag. Som jag berättade tidigare har jag inte haft så bra koll på Martin, men efter vad jag sett och vad jag har hört, är det här en klasspelare som övriga lag bör öppna ögonen för. När SM-slutspelet drar igång är jag övertygad om att Hörneforsprodukten kommer springa sönder motståndarna och vara en het kandidat att vinna den interna poängligan.

Rickard Öberg, TBS Umeå
Gubben i lådan som dök upp från ingenstans har tystat kritiker med sin otroliga spelskicklighet. Rickard och jag har Röbäck som moderklubb, och då kan man ju tycka att jag borde ha haft bättre koll på Rickard. Det ber jag om ursäkt för och kan nu hålla med om folkets alla hyllningar kring Rickard. Jag vet inte om jag får skriva det här på bloggen, men inför uttagningarna sitter alltid tränarna och antecknar, samt ger betyg på spelarna. Som den trojournalisten jag är, sneglade jag över på en av tränarnas bedömning om Rickard och kan glädja Rickard med att han fick det högsta möjliga betyget, MVG.



Martin Bjuggstam


Rickard Öberg, längst till höger.




MVH
Adam Andersson

Kommentarer
Postat av: Äntligen!

Så jävla rätt, här har vi lite klass!

2010-12-14 @ 17:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0