Pulsen på högaktuella spelare

När inte uttagningarna är i fokus passar jag på att försöka forska runt om aktuella spelare i Västerbotten. Igår fick jag ett tips om en spelare som var fullt okänd för mig, en spelare som presterade under första uttagningen och en spelare som folk bör hålla koll på. Jag pratar om produkten från Hörnefors, Martin Bjuggstam. Med tanke på att jag hade så dålig koll på honom, så passade det perfekt med en intervju för att få en inblick om vem Martin var som person och spelare.




Martin, du är för tillfället en ganska okänd innebandyspelare i Umeå, var det ishockey som gällde tidigare?
- Jag spelade hockey hela livet fram till femton års ålder. När jag var tolv tog jag en paus från innebandy och spelade enbart hockey och när femton år var fyllda så kände jag att det blev helt enkelt för mycket hockey och i ärlighetens namn kände jag att hockey inte riktigt var min grej. Därför valde jag innebandy!

Hur kommer det sig att du är en doldis för de flesta?
- För det första beror det nog på att jag spelar i Hörnefors och att jag inte har varit med i något länslaget eller liknande.

Beskriv dig själv som person med tre ord!
- Lat, x-box beroende och skoltrött

Rykten säger att du är en av division 2 snabbaste spelare och är en riktig måltjuv, hur beskriver du dig själv som innebandyspelare?
- Ryktet stämmer inte, men visst är jag rätt snabb. Jag lever för det mesta på snabbheten och tekniken, har även ett hyfsat skott som tyvärr har använts lite för sällan i år. Lagspelare och två-vägsjobbare är två styrkor som jag också besitter.

Enligt säkra källor var du en spelare som gjorde bra ifrån dig under första uttagningen, hur tyckte du själv att det gick?
- Det gick helt okej faktiskt, men det kändes inte som att jag kunde visa mig från min bästa sida, då det kändes som att det var högre standard på gruppen före och tempot i vår grupp var lite sämre än vad jag är anpassad för så att säga.

Hur ser du på Västerbottens chanser att försvara SM-guldet?
- Jag tror inte att dem är så stora, men chansen finns ju alltid där. Förra årets lag var kryddat med fler stjärnor än i år och vi har även en stor nackdel med att pressen har stigit enormt sen fjolåret då Västerbotten fick ses som underdogs men i år som titelförsvarare.

Slutligen, vilka möts i finalen och vilka tar hem guldet?
- Jag har faktiskt ingen aning om vilka som är hetast i år, blir svårt att tippa, men Stockholm känns ju alltid som en kandidat till guldet. Förhoppningsvis får vi väl kanske en final mellan Stockholm och Västerbotten!

Tack för Intervjun!



Tyvärr hittade jag ingen innebandybild på Martin, så den där bilden fick duga.


MVH
Adam Andersson

Kommentarer
Postat av: rasmus

vore kul om du kunde ta fram vilka spelare du tror kommer tillhöra sm-truppen

2010-11-14 @ 14:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0