Roligt med kommentarer

Det är väldigt kul att se läsarnas närvaro på bloggen och kommentarerna som skrivs. Den senaste kommentaren kom från "Rasmus", som vill att jag ska publicera de spelarna JAG tror kommer med i laget. En mycket bra idé som jag tänkte fullfölja till en viss del. Jag tänkte att jag drar ut två spelare åt gången.

Innan jag drar ut laget vill jag att ni läsare ska komma ihåg att jag tar ut ett lag utan att ha sett en endaste uttagning. Som de flesta innebandyintresserade vet om, så kan vad som helst hända under säsongen. Personen som var anonym innan, kan prestera under uttagningarna och senare bli en av lagets viktigaste spelare(se tidigare inlägg om målvakten, Simon Johansson).


Målvakter: Rasmus Lilja och Erik Jonsson
Ett grymt svårt beslut, Västerbotten har fyra otroligt begåvade målvakter. Förutom de ovanstående så har Västerbotten Philip Volny från Umeå IK och Andreas Andersson från Röbäck som båda är duktiga av rang. Philip Volny var även med som reservmålvakt när Västerbotten tog sm-guld förra säsongen.

Varför jag väljer dessa två beror på Erik Jonssons uppflytt till allsvenska laget, Sandåkerns SK, där han har visat framfötterna på träningarna och verkligen imponerat på mig. Rasmus Lilja var en given målvakt för pojkar 15 förra säsongen. Denna 94a är fyra huvuden längre än mig(jag är 184 cm lång) och är bredaxlad som en riktig man. Trots storleken är Rasmus en rörlig målvakt som styr och ställer från sitt mål, och håller Rasmus knän denna säsong kan han bli en viktig spelare för Västerbottens pojkar 17. 


Rasmus Lilja


Erik Jonsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0