Spelare 7 och 8

Om sex dagar är det en ny uttagning för Västerbotten och det ser jag framemot, med tanke på att jag enklare kan döma spelarna efter vad jag har sett.

Albin Andersson, Ersboda SK
Den här trollkarlen är ursprungligen från det framgångsrika laget, Obbola IK p93. Albin gjorde som många andra innebandyspelare, bytte klubb när högstadiet var över. Det blev Ersboda SK som drog vinsten om Albin och han har imponerat stort i sin nya klubb. Albin var en given spelare i Västerbottens pojkar 15 för två år sedan, men föll dock snöpligt på målsnöret förra året. Albin gick hela vägen fram till breddlägret och blev efter det bortplockad. Personligen hade jag mer än gärna sett Albin i p17 förra säsongen, men som tur är får han nu en andrachans att försöka imponera på landslagsledningen.   

Niklas Salmela, IBF Dalen
Niklas mår nog vara Västerbottens bästa allround spelare. Niklas som är född 1994 var redan förra säsongen och tränade med division 2(nuvarande division 1) laget, Umeå City. Efter lagets nergång flyttade Niklas till IBF Dalen och tränar nu flitigt med Sandåkerns SK. Även den här killen var given i Västerbottens pojkar 15 och det ska mycket till för att han ska bli petad i detta SM-slutspel. Jag säger tre år, då ser vi den här killen i IBK Dalens A-lag.



Albin Andersson


Niklas Salmela



Kommentarer
Postat av: riktigt bra

Albin kommer ha lekstuga på sm i år..

2010-11-22 @ 22:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0