Två starka backar

Eftersom att det var riktigt svårt att ta ut två målvakter, vill jag känna lugnet och ta ut två givna backar.

Den första backen var med redan förra året och tillförde otroligt mycket för laget( han lade även in en mycket snygg straff i finalen). Denna spelare är en spelförande back som alltid höjer sig själv i viktiga matcher. Obbolaprodukten var ett hett byte på marknaden när gymnasietiden närmade sig. Efter mycket om och men valde denna spelare att spela för Riks-innebandygymnasium, vilket var ett korrekt val nu i efterhand. Personligen vill jag se den här spelaren som kapten för Västerbottens distriktslag under SM-slutspelet, och jag pratar förstås om Pontus Eriksson. Med Pontus rutin och kunskaper är han lika given kapten i länslaget som Zlatans plats i det svenska fotbollslandslaget.

Den andra backen som jag tar ut är även han en obbolaprodukt. Backen som var så när på att komma med i länslaget förra säsongen har utvecklats ordentligt och det är inget snack om att han hör till bland de 20 bästa juniorerna i Västerbotten. Jag pratar om en spelare som kan vända en match på egen hand, jag pratar om en spelare som skjuter hårdare än de flesta, jag pratar om, Fredrik Edholm. När gymnasiet närmade sig var även Fredrik ett hett byte på marknaden. Nu har jag inte så bra koll, men jag fick uppfattningen om att valet var ganska enkelt för Fredriks del - Ersboda SK. Fredrik är en viktig spelare för Ersboda och Fredrik kommer även bli en viktig spelare för Västerbotten.



Pontus Eriksson


Fredrik Edholm



MVH
Adam Andersson


Kommentarer
Postat av: bjugg

Edholm är västerbottens bästa spelare!

2010-11-15 @ 23:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0