Välkomna gott folk!

Jaha, då har bollen börjat rulla för västerbottens distriktslag som redan har dragit igång med årets första uttagningar, och då passar det ganska bra för mig att dra igång med bloggandet på allvar.

Första inlägget är alltid lite speciellt, man är otroligt laddad att äntligen få dra igång och låta sina fingrar smattra på tangentbordet, men det är inte alltid så lätt att göra det perfekta inlägget som man hoppas på. Jag tänkte i alla fall börja med att presentera mig själv lite grann och samtidigt förklara för er läsare vad min blogg går ut på.

Mitt namn är Adam Andersson och är en 18-årig innebandynörd från Umeå. Jag studerar sista året på dragonskolans idrottsprogram och hade tänkt använda denna blogg som mitt projektarbete i några månader framöver. Jag spelar för det allsvenska laget Sandåkerns SK och hade ifjol turen att få vara med i Västerbottens framgångsrika distriktslag, där vi spelade hem det första SM-guldet någonsin på herrsidan i Västerbottens historia. Mer om den turneringen och känslan efter kan jag nämna i senare inlägg.

Uttagningarna har startat, gallringarna börjar sätta sina spår och spelarna är nervösare än någonsin. Min plan med denna blogg är att följa Västerbottens herrlag hela vägen från uttagningarna till SM-guldet som de ska försvara i kommande SM-slutspel. Självklart ska jag försöka skriva om andra matcher när turneringen väl drar igång, men bloggen kommer huvudsakligen handla om Västerbottens lag. 

Det var ett litet inlägg om mig själv och min idé. Nu hoppas jag att föräldrar, syskon och kompisar ska kunna följa västerbottens väg via min blogg med ett leende på läpparna.

MVH
Adam Andersson 

Kommentarer
Postat av: vetande

finns inte nog bra spelare födda 93 för att de ska vinna sm-guld...

2010-11-11 @ 16:17:53
Postat av: Hey baberiba

Om man ser till Västerbottens gäng var det i stort sett bara Stenmark och Emil Johansson som skulle kunna ha en "chans" mot t.ex Stockholm.



Att sedan folk som Jesper Fransson m.m spelade grymt och hjälpte Västerbotten till guld är en sak vi får hoppas på igen. Givetvis att andra "okända" spelare kliver fram och levererar. Jesper belönades som många vet med en plats på U-19 lägret på Bosön, så vad som helst kan hända (tänk på att killen spelade Div.4 hela året)

2010-11-11 @ 18:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0