Fjolårets guldhjältar höll måttet

Västerbotten - Dalarna 6-5

Dagens match innehöll de mesta, det var allt ifrån märkliga utvisningar till snygga mål. Västerbotten inledde matchen förvånadsvärt bra och efter mycket om och men kunde de också ta ledningen i matchen genom mål utav Jonathan Andersson. Noterbart är att Jonathan gjorde mål i boxplay(Dalarnas powerplay var verkligen iskallt). Matchen gick fram och tillbaka, med Västerbotten som höll i taktpinnen. Västerbotten tog ledningen och Dalarna jobbade ikapp, ungefär så höll det på hela matchen. Nu är jag förvisso en trogen Västerbottning, men skulle Västerbotten lyckas hålla ett lite bättre försvar och sluta med deras onödiga misstag, hade hemmalaget vunnit med betydligt större siffror.

Jag brukar vara ganska duktig på att dra fram sågen här på bloggen, men nu har jag otroligt nog inget negativt att tillägga. Eller, jag har något som både kan klassas som positivt och negativt. Västerbotten är kända för deras otroliga laginsats och givetvis jobbade dagens lag på bra, MEN, första femman skapade absolut mest av alla femmor och utan den femman hade Västerbotten fått det svårt idag. Okej, första femman hade inte världens bästa försvar, men deras offensiv imponerade verkligen på mig. Jobbar Västerbotten med sitt försvar tror jag att de kan gå riktigt långt i år.

Matchens lirare Albin Andersson säger såhär om matchen:
  -Otroligt skönt att vinna dagens match, blev tufft i slutet. Min egen insats var helt okej, gick bra i slutet när jag kom in i matchen. Nu har vi stor chans att ta oss ur gruppen och efter det kan vad som helst hända.

Matchen:

Period 1:
1-0 Jonathan Andersson, ass Pontus Ericsson
1-1
2-1 Filip Persson, ass ?
2-2
Period 2:
-
Period 3:
3-2 Albin Andersson
Straff, miss av Pontus
4-2 självmål
4-3
5-3 Albin Andersson, ass Filip Persson
6-3 Martin bjuggstam, ass Pontus Ericsson
6-4
6-5


Videoklipp ifrån matchen.

MVH
Adam Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0