Mer än bara en match

Västerbotten - Dalarna

Jaha, då var det dags. Den årliga turneringen som alltid lockar till sig många tittare ska nu äntligen dra igång. Det känns extra roligt att evenemanget för första gången ska hållas i innebandyns huvudstad, Umeå. Nu vet jag inte detta med säkerhet, men jag gissar att David Lundberg(en av dem som ansvarar för evenemanget) jobbar häcken av dig för att få ett lyckat SM-slutspel. David, som för övrigt kanske är mest innebandy i stan, har gett oss idrottselever ledigt från innebandy i två veckor, vilket uppskattas otroligt mycket.

Med tanke på att jag spenderar stora delar av dygnet framför datorn och varvar facebook dagligen, har jag uppmärksammat killarnas laddning via statusuppdateringar och så vidare. Jag förstår dem verkligen, att spela ett SM är det få som får göra och när tillfället ges ska man absolut vara laddad till 1000. Personen som är mest laddad är, tro det eller ej, Johan Eriksson(tränaren). Killen började räkna timmar till nedsläpp redan igår, "48 timmar till matchstart! Västerbotten - Dalarna SDF-SM 2011" och självklart går assisterande tränaren Mikael Thunberg in och gillar. En klockren grej som jag bara var tvungen att skriva ner.

Nog om innebandytokiga David Lundberg och livet på facebook, nu är det dags att snacka lite om matchen. Rubriken lyder "Mer än bara en match" och med det menar jag att matchen mot Dalarna kommer vara så mycket mer än bara en vanlig match. Första matchen är alltid speciell, nerverna kommer spöka för många spelare, lagen vet inte vart de har varandra och framförallt är det efter första matchen som Västerbotten kan hamna i ett behagligt läge eller i en kritisk sits. Efter första matchen kan tränarna se om 5orna fungerade, eller om de måste göra en förändring. Ja, det är mycket som spelar in första matchen och jag hoppas verkligen att de går vinnande ur första matchen. Det skulle resultera till att spelarna kan spela mer avslappnat och förhoppningsvis komma upp till den nivå de besitter.

Jag vet inte mycket om Dalarna, men en sak är säker, det kommer bli en tuff match. Västerbotten går in i turneringen med två vinster och en förlust från träningskamperna. Vinsterna kom mot Västernorrland och Sandåkern, förlusten kom mot RIG. Värt att notera är att Västerbottens killar aldrig har lyckats vinna mot RIG i deras träningsmatcher innan SM.

Med pennan i högsta hugg kommer ni att finna mig bänkad i Gamliahallen imorgon!

MVH
Adam Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0