Oväntade motståndare i kvartsfinalen

Period 3
02.01 Mål 8-9 Hälsinglands IBF
03.54 Mål 8-10
Alexander Fastberg
(Anton Vestlund)
Värmlands IBF
09.13 Mål 9-10 Hälsinglands IBF
10.48 Mål 10-10 Hälsinglands IBF
10.48 Straff   Hälsinglands IBF
12.23 Time out  
Värmlands IBF
14.32 Mål 10-11
Oscar Sander
(Simon Björk)
Värmlands IBF
17.57 Utvisning U2
(Hög klubba)
Hälsinglands IBF
18.33 Mål 11-11 Hälsinglands IBF
19.23 Mål 12-11 Hälsinglands IBF
19.23 Time out  
Värmlands IBF




Matchen mellan Värmland och Hälsingland var tydligen den sjukaste drabbningen hittills, och självklart ligger jag och sover bort denna händelserika match. Hälsingland var tvungna att vinna mot favorittippade Värmland och många trodde att det var en omöjlig uppgift för Jakob Jonsson och CO. 14:32 in i 3e perioden gör Värmland 10-11 och matchen verkar vara över när Hälsinglands Viktor Jansson ådrar sig två minuter för hög klubba. MEN, då tar hemmalaget ut sin målvakt för att spela 5 mot 5 de resterande två minuterna. Otroligt nog vinner Hälsingland matchen och deras fixstjärna visade verkligen upp sig. Jag kan inte låta bli att tappa hakan när jag läser att Jakob Jonsson står för 6 mål och 3 assister i matchen. Detta resulterade i alla fall till att Hälsingland går vinnande ur gruppen och VÄRMLAND möter Västerbotten i kvartsfinal. En svår nöt att knäcka, men jag tror ändå att Västerbotten vinner matchen.




MVH
Adam Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0