Oviss framtid för Västerbottens fysfenomen

Förste personen jag pratar framtid med kommer tyvärr med ett tråkigt besked, "Jag slutar nog nästa år".

Personen jag pratar om är en person som har haft en utvecklingskurva under säsongen som pekat rakt upp och han har alla möjligheter i världen att bli en duktig innebandyspelare, killen heter Petter Andersson och var Västerbottens fysfenomen under SM. Petter är en barndomsvän till mig som har fått smaka på många tunnlar när jag och Petter lirade innebandy i våra blöjor på luvans arena(vårt dagis hette luvan) och efter många tårar och mycket skrik kunde Petter utvecklas till en duktig försvare som alltid har varit bra tränat fysiskt.

Varför väljer du att kanske lägga klubban på hyllan?
- Har velat sluta och satsa på fotboll sen jag var 14 år, men det har alltid kommit något som gjort att jag ville fortsätta med innebandyn. Några exempel är p15, spela med mina förebilder på Kragvägen och nu p17. Nu när det är gjort kan jag dra mig tillbaka med flaggan i topp så att säga.

Jag talar med störst sannolikhet inte bara för mig själv när jag säger att det är en stor besvikelse att se en talang sluta i en sådan tidig ålder som Petter. Skulle Petter fortsätta utvecklas som han har gjort den senaste tiden, kan jag med säkerhet säga att han åtminstone spelar i Allsvenskan om några säsonger. Spelare som Petter är sällsynta, alla lag vill ha sådana spelare, men det är få spelare som är kapabel till att vara en riktig köttbit i sarghörnen. Jag önskar i alla fall all lycka för Petter och hoppas han får en lyckad karriär inom fotbollen istället.


Petter Andersson

MVH
Adam Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0