Stockholms rutin med Albin Sjögrens klass

Värmland - Stockholm 2-6

En final som innehöll mycket och som jag trodde Värmland skulle spela hem med några bollars fördel. Jag förstår inte det där, Stockholm har en tendens att alltid vara starka i slutspelet. I och för sig bör vi ha i åtanke att Stockholms väg till finalen var allt annat än lätt. Kvartsfinalen mot Göteborg avgjorde Stockholm sent i 3e perioden och semifinalen kunde de avgöra i sudden. Värmland såg, i mina ögon, ut att vara de absoluta topplaget under turneringen efter deras prestation i kvartsfinalen. Semifinalen mot Uppland blev dock svårare, men Jesper Karlsson och gänget kunde ändå gå vinnande efter en otroligt jämn match som slutade med sudden. 

Varför Stockholm alltid är starka slutspelet tror jag beror på deras rutin samt matchvinnare i laget. Jag tänker främst på en spelare som Albin Sjögren som började på bänken för att sedan hoppa in och stänka in tre kassar. Inte nog med tre mål och pris som matchens bästa spelare, han avgjorde även semifinalen i sudden mot Södermanland. Albin är en utpräglad målskytt och han kliver verkligen fram när det gäller. Jobbar han hårdare med sitt defensiva spel kan vi nog se honom i superligan innan RIGets slut. 

En spelare som jag också vill lyfta fram från herrarnas final är backen Tobias Lindström i Stockholm som gör en grym turnering. Jag satt på läktaren och var övertygad att Tobias skulle komma med i all star team efter hans dominans i semifinal och final. 

Det officiella All Star Teamet och jag markerar med svart på de personer som jag prickade rätt:

Målvakt:
Fredrik Norrman, Stockholm

Backar:
Sebastian Nielsen, Stockholm
Pontus Ericsson, Västerbotten

Forwards:
Jesper Karlsson, Värmland
Daniel Hernandez, Södermanland
Jakob Jonsson, Hälsingland 


Pontus straff mot Södermanland som filmades utav Frida Johansson:

 

MVH
Adam Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0