Breddlägret

Dagen gick av stapeln med ett coopertest och till min förvåning blev det ett relativt bra resultat på samtliga. Nu vet jag inte om det beror på den dåliga kollen tränarna hade, eller om spelarna har tränat upp konditionen under säsongen. Efter coopertestet var det dags för teori och jag har ingen aning om varför jag valde att stanna kvar i 1,5 timmar för att höra om spelidéer som jag kan utan och innan. Däremot blev jag överraskad när jag fick höra att personen som var först med att skicka in sin filmrecension till Johan var Rickard Öberg. Inget elakt menat mot Rickard, men jag var 100 % säker på att Mårten Rönnberg eller Pontus Ericsson skulle vara först. Har bara fått en bild av dem att de är två flitiga elever - varför vet jag inte. 

Vildmannahallen nästa och gruppdynamiken skulle bli starkare. Spelarna delades in i fyra grupper som skulle lösa en rad olika gåtor och ett märkligt test som Johan roddat ihop. I princip alla grupper hade alla rätt på gåtorna och när man får in sådana resultat kan man inte annat än skratta. Jag kan sätta pengar på att alla grupper fuskade på ett eller annat sätt. Efter lagövningarna var det dags för dagens första träning. Visst förstår jag att vissa spelare är nervösa, men jag kan verkligen inte sticka under stolen med att det var så otroligt dålig kvalité till en början. Som tur var samlade Johan ihop killarna efter deras bedrövliga start, och efter det började spelarna äntligen prestera.

Spelare som förtjänar ett + i kanten:
Jonas Blixt - flög fram som en komet på coopertestet.
Fredrik Edholm - visade här att han kommer vara en tongivande spelare för Västerbotten.
Pontus Ericsson - sticker ut ur mängden, han kan dock bättre än vad han visade idag.
Salle - killen som snackade mest i försvaret, bra!
Albin Andersson - ständigt farlig i anfallszon.
Petter Andersson - har en utvecklingskurva som står spikrakt uppåt, visade idag att han har ett bra spelsinne.


Blixt på coopertestet.


Petter Andersson besviken på Jonathan Brolin.


Johans märkliga test.


MVH
Adam Andersson

Kommentarer
Postat av: doii

Vad fick blixt för tid på cooper?

2011-02-07 @ 12:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0