Truppen klar - men vad tänker Brolle och Johan med?

Truppen som ska representera Västerbotten:

Fredrik Edholm Ersboda SK
Albin Andersson Ersboda SK
Adam Lundström Gamla Stan IBK
Johannes Övregård Gamla Stan IBK
Jesper Bäckström Hörnefors IF
Mårten Rönnberg Hörnefors IF
Martin  Bjuggstam Hörnefors IF
Kristoffer Dingstad IBF Dalen
Jonas Blixt IBF Dalen
Robin Darstedt IBF Dalen
Erik Jonsson IBF Dalen
Sahand Vahezi IBK Ersboda
Andreas Ljung Obbola IK
Rasmus Lilja RIG Umeå IBF
Pontus Ericsson RIG Umeå IBF
Filip Persson RIG Umeå IBF
Marcus Berglund RIG Umeå IBF
Petter Andersson Röbäcks IF
Rasmus Marklund Sandåkerns SK
Jonathan Andersson Skellefteå IBK
Fredrik Löfgren TBS Umeå SK
Rickard Öberg TBS Umeå SK
Philip Volny Umeå IK


Det blev en relativt väntad trupp som Johan och Jonathan tagit ut, några Skellefteåspelare som är uttagna som jag har mindre koll på. MEN till min stora förvåning har tränarna valt att peta Niklas Salmela från Västerbottens trupp. En spelare som i mina ögon är given i det lag som Västerbotten kommer med i år. Jag skulle enkelt kunna räkna upp 10 spelare som Niklas skulle konkurrera ut. Jag blir rent utav arg på tränare som väljer att peta en kille som skulle kunna bli en av Västerbottens viktigare spelare under SM. Det ska blir oerhört intressant att få höra anledningen till varför Salmela blev bortplockad.  

Nog om tränarnas dundermiss.
Som jag nämnde tidigare var det en ganska väntad trupp. Det laget jag plockade ut bestod utav en Skellefteåspelare, något som jag säkert kan få mycket skit över om Skellefteåspelarna presterar över förväntan under slutspelet. Jonathan och Johan har påpekat otaliga gånger att dem söker de rätta spelarna, inte de bästa. Det har dem verkligen visat efter den här laguttagningen. Något som jag börjar fundera över, är vilken målvakt som ställs i kassen? Philip Volny har rutin från fjolårets SM-slutspel, Erik Jonsson har tränat med det allsvenska laget Sandåkern hela säsongen och Rasmus Lilja är målvakt för RIG Umeå IBF. Jag personligen tror att den som visar bäst form under träningarna får stå, just för att det finns ingen given förstamålvakt. 

Spelare med förväntningar på sig:

Pontus Ericsson - var med och vann guldet förra året och kommer med störst sannolikhet bli lagkapten.
Fredrik Edholm - är tillsammans med Pontus Ericsson och Albin Andersson klassade som Västerbottens stora stjärnor.
Albin Andersson - tongivande i sitt klubblag Ersboda SK, och kommer troligtvis skicka in några bollar för Västerbotten.
Rasmus Marklund - tränat med IBK Dalen större delen av säsongen och kommer konkurrera om en plats i första femman.
Petter Andersson - kommer som en doldis, men efter vad jag sett av Petter på uttagningarna, så tror jag att han kan chocka många.     

Kommentarer
Postat av: Ja...

Att man tar ut t.ex Darstedt är ett hån mot Salmela. Nu är ingen av dom speciellt poängfarliga i deras lag. Men titta en match med IBF Dalen så får ni se vem som egentligen förtjänar en plats i truppen

2011-02-24 @ 11:42:13
Postat av: DraggZor

Va inte ta med Salmela? det kändes ju konstigt...

2011-02-24 @ 11:58:45
Postat av: skandal

petter andersson är ju sämst! å de e sant de

2011-02-25 @ 10:19:48
Postat av: HELT JÄVLA SJUKT

Hur fan tänker brolle och johan? trodde inte dom var helt efterblivna med tanke på att dom lyckades i sm förra året. men att peta salmela är tjänstefel!

hörde att man haft honom som back???

Han är en klockren center, han behärskar dock alla positioner på innebandyplanen.

2011-02-25 @ 15:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0