Guldtränarna i all ära, men vad i hela friden är detta?

Uppgift till Breddlägerspelare:

1. Skriv om vad du kommer tillföra för västerbottens P17 lag utöver innebandyspelandet. 

2.Gör en recension av en sportfilm som handlar om framgång ex Miracal on ice, Coach carter, Remember the Titans etc. Besvara följande:
a. Berätta enkelt om vad filmen handlar om
b. Vad sker i gruppen som gör att laget utvecklas och blir bättre?
c. Vad kommer du ta med dig från filmen som påverkat dig hur du kommer vara på nästa träff?

Uppgiften får max vara 3 sidor (dataskrivet, Times New Roman str10, och mailas senast den 2 februari till Johan.


Johan Eriksson och Jonathan Brolin har valt att ge spelarna extra skoluppgifter innan breddlägret. Nu vet jag inte exakt vad de vill ha ut av detta, men jag antar att de vill att spelarna ska inse att laget måste jobba åt samma håll. Med tanke på att jag har spelat tre SM-slutspel med Västerbotten, har jag också sett Remember the Titans tre gånger. Sammanfattningsvis handlar filmen om att de måste jobba som ett lag, inte individuellt. Nu kan jag bara tala för mig själv och jag tycker att den här uppgiften är väldigt onödig. Är du en duktig innebandyspelare ska du inte behöva skriva en massa anledningar om varför du ska vara med i truppen, just för att du behövs för laget. Nu när mina fingrar smattrar på tangentbordet börjar även tankarna flöda, vad händer om en grymt duktig innebandyspelare inte skriver tillräckligt bra på recensionen? Eller är det möjligt att en spelare som egentligen inte ska vara med, kan lyckas övertala tränarna genom sin skrivförmåga? 

Nu ska jag inte klaga allt för mycket, men ifall jag skulle vara tvungen att skriva något sådant hade jag varit väldigt irriterad. Det är trots allt innebandy killarna ska fokusera på.

MVH
Adam Andersson 

Kommentarer
Postat av: alla p17 lirare

HELT RÄTT ADAM!

2011-01-15 @ 18:25:59
Postat av: Skandal...

haha helt sjukt..tidernas fiasko

2011-01-15 @ 20:57:36
Postat av: Zlatan

Johan Eriksson, aka Pep "Profeten" Guardiola. När ska citatmaskinen börja prata utifrån egen kunskap egentligen? Och denna uppgift grabbarna fått, finns inte ord.

2011-01-27 @ 23:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0