Sviten bruten och traditionen börjar få sitt slut

Innebandy, SM-slutspel och guld, finns bara ett lag i mina tankar - Stockholm. För er som inte vet det redan, tog Västernorrland ett historiskt guld här om dagarna när de lyckades läxa upp Stockholm i en grymt jämn final i slutspelet för pojkar 15. Just det här guldet innebar så mycket mer än bara en guldpeng runt nacken, förutom att de satte Västernorrland på innebandykartan lyckades de äntligen bryta Stockholmarnas fyra års långa svit med guld, guld, guld och åter guld.

Jag gläds verkligen med Västerbottens ärkerivaler(troligtvis enda gången i mitt liv det kommer att hända) och jag gläds ännu mer av att killarna från Stockholm kan komma ner på jorden. Nu säger jag inte att vi kan börja räkna bort Stockholm som guldkandidater, verkligen inte. Stockholm är och kommer med störst sannolikhet alltid vara lika stora favoriter till guldet som Kanada är i juniorhockey. Men med Västerbotten som vinnare i hj17- och Västernorrland i hj15, har vi sänt signaler till övriga Sverige att en ny era är på ingång. Förr kunde överlägsna län som Stockholm, Göteborg, Skåne och Uppland, räkna bort exempelvis Västerbotten och Västernorrland. Nu får de börja tänka om och inse att de inte kan räkna bort några län längre. Innebandyn har förändrats, utvecklingen går spikrakt uppåt och jag kan med stolthet säga att jag är ytterst osäker på om Stockholm håller hela vägen i årets hj17.

MVH
Adam Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0