Match imorgon

Västerbottens hj17 vs Sandåkerns SK, ett gäng ungtuppar vs allsvenskt motstånd, orutin vs rutin - vinst? Nej.

Imorgon ställs Västerbottens herrar mot ett otroligt svårt motstånd, det är tränarnas klubblag Sandåkerns SK som står på andra sidan planhalvan. Jag personligen har absolut inga förväntningar på att Västerbotten ska föra matchen eller göra flera mål, men däremot vill jag se ett Västerbotten som jobbar tillsammans som ett lag och arbetar hårt i försvaret, för det är exakt så Västerbotten ska spela när slutspelet väl drar igång. När jag börjar tänka efter är Sandåkern ett perfekt motstånd för Västerbotten. Det jag menar är att den matchen kommer spegla hur Västerbotten ska lägga upp sin taktik under slutspelet. Västerbotten är inte det bästa laget i slutspelet, dem är verkligen inte de mest bollskickligaste laget heller, däremot kan dem vara laget som har mest hjärta. För er som inte såg Västerbottens guld förra året kan jag förklara lite hur det gick till. Vi jobbade ihjäl oss i varje byte, satte försvaret i första hand och kunde med kontringar gå in och vinna ett SM-guld.

Värt att tänka på inför matchen mot Sandåkern:
* Västerbottens tränare är även tränare för Sandåkern.

* Västerbotten kommer troligtvis vara lite slitna efter 1,5 timmes träning tidigare på dagen.

* Sandåkern spelar i Allsvenskan till skillnad från Västerbottens killar som har några stycken i division 1 och resten i lägre divisioner.


Spelare att hålla koll på i Sandåkern respektive Västerbotten:
Sandåkern
Joel Bäckström
Adam Berglund
Andreas Berglund
Christoffer Sjöström 
Mattias Adolfsson

Västerbotten
Fredrik Edholm
Pontus Ericsson
Albin Andersson
Jonathan Andersson
Rasmus Marklund


MVH
Adam Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0