Truppen spikad och jag är förvånad

Den offeciella truppen:

Namn klubb Position
Philip Volny Umeå IK Mv
Rasmus Lilja RIG Umeå IBF Mv
Petter Andersson Röbäcks IF Back
Fredrik Edholm Ersboda SK Back
Jesper Bäckström Hörnefors IF Back
Rasmus Marklund Sandåkerns SK Back
Christoffer Dingstad IBF Dalen Back
Pontus Eriksson RIG Umeå IBF Back
Mårten Rönnberg Hörnefors IF Forward
Filip Persson IBF Dalen Forward
Andreas Ljung Obbola IK Forward
Adam Lundström Gamla Stan IBK Forward
Rikard Öberg TBS Umeå SK Forward
Jonatan Andersson Skellefteå IBK Forward
Robin Darstedt IBF Dalen Forward
Martin Bjuggstam Hörnefors IF Forward
Marcus Berglund RIG Umeå IBF Forward
Jonas Blixt IBF Dalen Forward
Johannes Övregård Gamla Stan IBK Forward
Albin Andersson Ersboda SK Forward
Erik Jonsson Sandåkern SK Reserv
Fredrik Löfgren TBS Umeå SK Reserv
Sahand Vaezi IBK Ersboda Reserv


Som ni ser har Jonathan och Johan valt att peta Erik Jonsson, Fredrik Löfgren och Sahand Vaezi. Jag tänkte berätta lite kortfattat om mina åsikter kring deras val.

Erik Jonsson - Givetvis en duktig målvakt, men jag kan hålla med tränarduon. Västerbotten har tre kvalificerade målvakter att välja mellan, och kollar man till Philip Volnys rutin och Rasmus Liljas prestation från förra matchen är det svårt för Erik att peta någon av dem.

Fredrik Löfgren - Om tränarna nu använder sig utav scientific managementmetoden, där de ska välja ut den mest lämpade till en enskild uppgift, är det mycket märkligt att dem väljer att peta Fredrik Löfgren. En rightarforward med bra skott finns det inte ett överflöd av i laget och viljan som Fredrik besitter är unikt.

Sahand "Salle" Vaezi - Petningen av "Salle" blev jag mest chockad över. Jag räknade iskallt med att "Salle" skulle vara med i truppen. "Salle" skulle bidra med smart spel på banan och framförallt bra stämning i laget. Jag personligen tyckte att det var synd att "Salle" åkte ur läns förra året, men den känslan är ingenting av vad jag känner nu. Jag skulle vilja säga att det är tjänstefel att peta "Salle", men antar att det ordvalet inte uppskattas av olika människor runt om Västerbotten. Så därför avslutar jag snyggt med att lägga press på tränarna istället, se till att visa att ni tog ut rätt lag genom att spöa Västernorrland 26 mars.

Självklart vet jag att det är väldigt tufft för tränarna att peta olika spelare, men nu är det verkligen upp till bevis. Efter att ha petat Niklas Salmela(fortfarande helt obegripligt att han inte är med), Fredrik Löfgren och "Salle" är jag skeptisk inför SM-slutspelet. Dock vet man aldrig med dessa demontränare vad de har i kikaren, det är bara att vänta och se.

Såhär säger Johan Eriksson om gallringen:
- Det har aldrig varit så tufft om platserna som iår under mina tre år som distriktskapten. Den trupp vi valt att ta ut har en stor bredd med många olika spetskvaliter och personligheter. Truppen består av 2 målvakten, 6 backar och 12 forwards. Utöver det kommer tre spelare vara reserver som vi har tillgång till ifall någon händer framtill eller under SM.


MVH
Adam Andersson

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0