Västerbottenvinst med en Filip Persson som var glödhet

Västerbotten besökte Västernorrland i ett ärofyllt derby där de kunde gå vinnande ur striden med 6-3. Matchens gigant var tremålsskytten Filip Persson, som enligt mina källor var riktigt bra under hela matchen.  

Matchhistorik
1 perioden
15.42 U2 Västernorrland
16.18 0-1 Mål Filip Persson, ass Fredrik Edholm

Period 2
9.27 0-2 Mål Kristoffer Dingstad, ass Filip Persson
12.07 U2 Västernorrland
14.58 1-2 Västernorrland
16.57 2-2 Västernorrland
18.00 2-3 Mål Filip Persson, ass Fredrik Edholm

Period 3
1.10 U2 Kristoffer Dingstad
3.37 U2 Västernorrland
5.10 2-4 Mål Bjuggstam, Ass Albin Andersson
6.00 U2 Blixt
9.00 3-4 Västernorrland
10.16 3-5 Mål Rasmus Marklund, Ass Robin Darstedt
19.03 3-6 Mål, Filip Persson, ass Jonathan Andersson

Såhär säger Johan Eriksson efter matchen:
För oss var matchen ett riktmärke hur vi låg till som lag. Vi vinner matchen idag med 6-3 och stundtals visar vi upp fina lösningar i vårt försvar samt anfallsspel. Jag tycker att vi börjar skapa en skön energi i gruppen och att det är många som tar för sig. Nu väntar en ny match mot RIG, vilket kommer sätta oss på nya utmaningar. Vi har alla kommit överrens om att vara ödmjuka och målmedvetna. Jag tycker alla visar upp en fullt god insats idag, men vi vet också att vi har mer att pressa ut av varandra.


Med det här resultatet förlorar jag kampen mot Niklas Enström i vår tippning. Tyvärr vinner inte Niklas något och TYVÄRR ska jag inte göra något straff. Jag tänkte låta er läsare komma med idéer om tänkbara straff för förloraren i tävlingarna. Skriv gärna en kommentar och lämna ert straff.


MVH
Adam Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0